sâmbătă, 29 octombrie 2011

Boierii noştri

„Ispravnicul de Focsani este curajos şi foarte galant. Pâinea albă şi puii foarte buni au fost lucruri pe care nu le-am vazut de foarte mult timp şi care au meritat recunostinţa mea. Cel de Tecuci mi s-a părut un boier mai mare. Stăpân peste trei localităţi vecine şi aşezate pe o vale bine cultivă, bine udată, el este conştient de toată superioritatea pe care i-o oferă cei doi piaştri şi cele 12 zile de muncă, zile cerute tuturor indivizilor care“au fericirea” de a i se supune. Toate acestea justifică suficient gravitatea prezenţei sale orientale şi indiferenţa pentru străini; deşi m-a primit într-o manieră neatentă, chiar dacă mi-a trimis resturile unei cinei proaste şi mi-a oferit cel mai prost cal din districtul său, trebuie să recunosc ca are cea mai frumoasă barbă pe care am vazut-o în viaţa mea”.

D’ Hauterive “Memoriu despre starea Moldovei la 1787”, Institutul de arte grafice, Bucuresti, 1902, p.324
Sursa foto: www.genealogie.lovendal.net